سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عاشقی -3

صفحه خانگی پارسی یار درباره

4 توجیه برای ورزش نکردن

    نظر

http://www.ParsiBlog.com/PhotoAlbum/saidgodari/29.jpg

4 توجیه برای ورزش نکردن

بسیاری از افراد رژیم غذایی را بهترین راه­حل کاهش وزن می­دانند، اما این سوال مطرح می­شود که واقعاً این روش چقدر در کم شدن وزن مؤثر بوده است؟ احتمالاً خیلی­ها خود را از خوردن غذاهای مورد علاقه­شان محروم کرده و فقط به صرف سالاد، نان تست، گریپ و... اکتفا می­کنند و یا برای دوره­ای کوتاه پیاده­روی را در پیش می­گیرند که بعضاً با فشاری بیش از حد توانایی نیز هست. این نوع رژیم سخت و طاقت­فرسا فقط موجب تحلیل انرژی و قوای بدنی و در نهایت موجب کسالت روحی می­شود.
کارشناسان معتقدند مؤثرترین روش برای کاهش وزن، انجام فعالیت­های جسمانی و ورزش مستمر است. خوردن مقداری غذای مورد علاقه و سپس نگران ازدیاد وزن بودن و در مجموع سرزنش کردن خودتان اثری در کاستن وزن ندارد، فقط اضطراب و ناراحتی­های درونی را موجب می­شود. البته این به معنای مهر تأیید بر زیاده­روی در خوردن نیست.
ورزش کردن حتی سه یا چهار مرتبه در هفته نه تنها در کاهش وزن مؤثر بوده، بلکه موجبات شادابی ونشاط را فراهم می­آورد. با تحرک و فعالیت­های بدنی جریان خون به مغز و قلب سریع­تر انتقال می­یابد و همین امر سبب می­شود که فکر آرامش و تمرکز بیشتری یابد و نهایتاً به برنامه­ریزی صحیح در رابطه با مسایل روزمره زندگی کمک کند، اما متأسفانه خیلی­ها برای ورزش نکردن دلایل مختلفی دارند. چهار مورد از بهانه­های معمول، با ذکر راه­حل­های مناسب بیان شده است. این موارد عبارتند از:
اولین توجیه: کارهای روزانه­ام خیلی زیاد است و دیگر وقتی برای ورزش باقی نمی­ماند.
راه­حل: نهایت تلاش خود را بکنید تا فعالیت­های بدنتان را در طول روز افزایش دهید، مثلاً صبح­ها بالا رفتن آهسته از پله­های محل کارتان، بعد ­از ناهار چند دقیقه را به راه رفتن اختصاص دهید و یا بعد از ظهر در منزل برای 10 دقیقه وزنه متناسب با توانایی­­تان بلند کنید. تمام این فعالیت­ها درکل مدت روز حداکثر نیم ساعت از وقت شما را می­گیرد.
دومین توجیه: به اندازه کافی بودجه ندارم که بتوانم وسایل ورزشی تهیه کنم و یا در یکی از سالن­های بدن­سازی عضو شوم.
راه­حل: ممکن است تهیه دستگاه­هایی مانند نوار نقاله و یا دوچرخه­های مخصوص لاغری خارج توانایی مالی شما باشد، ولی باید توجه کرد که تمام وسایل ورزشی گران نیست. می­توان با صرف هزینه کمتر استفاده از وسایل ساده­تر به نتیجه دلخواه دست یافت. برای پیاده روی استفاده از کفش­های ورزشی گران­قیمت ضرورتی ندارد و کفش راحت و کتانی نیز می­تواند هدف ما را تأمین کنند.
سومین توجیه: احتمالاً تنبل­ترین شخصی هستم که می­شناسم، حتی اگر بخواهم ورزش کنم، شروعش برایم سخت است.
راه­حل: فعالیت­های ورزشی را با انواع آرام و سبک آغاز کنید، اگر تمایل داشته باشید می­توانید با یک روز شرکت در کلاس­های یوگا شروع کنید و سپس تعداد دفعات در هفته را افزایش دهید. در بیشتر مواقع پیش­بینی می­شود که با مدتی ورزش کردن چنان احساس خوبی پیدا می­کنید که دیگر نیازی به تلاش، برای وادار کردن خودتان به فعالیت­های بدنی نباشد.
چهارمین توجیه: همیشه بدون هیچ مشکلی ورزش را شروع می­کنم، ولی خیلی زود احساس دلزدگی و خستگی می­نمایم و نهایتاً به تدریج از دفعات ورزشم کاسته می­شود.
راه­حل: دلزدگی از ورزش برای بعضی از افراد می­تواند قابل انتظار باشد، ولی قبل از وقوع این اتفاق با ایجاد تنوع در ورزش می­توان از بروز چنین مشکلی جلوگیری کرد.
اساساً شروع هر کاری برای بعضی از اشخاص دشوار است، اما ملزم کردن خود به انجام کار مورد نظر، نه تنها در ورزش کردن بلکه در تمام امور زندگی تأثیر دارد.