سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عاشقی -3

صفحه خانگی پارسی یار درباره

مخاطب این مطلب آقایان هستند. آنهایی که فکر می کنند چون بلد نیستن

    نظر


مخاطب این مطلب آقایان هستند. آنهایی که فکر می کنند چون بلد نیستند، تجربه ای ندارند یا مهم تر از همه، چون مرد هستند، نمی توانند ابراز علاقه کنند و همسر جوان و تازه عروس شان باید از رفتار او بفهمد که دوستش دارد!

چگونه نشان دهید دوستش دارید؟

 

 

اوایل نامزدی و ازدواج خیلی طبیعی است که شما برای نشان دادن محبت تان به همسر خود به مشکل بربخورید یا کمی سردرگم باشید. اما می دانید که هیچ دوره ای مهم تر از دوران نامزدی برای تثبیت عشق و علاقه تان نیست؟ همین زمان است که باید همسرتان را به زندگی پیش رویتان امیدوار کنید و به او قدرت تحمل مشکلات را بدهید.

قبل از هر چیز فراموش نکنید که شما و همسرتان یک خانواده هستید. یک خانواده کوچک دو نفره که روی خط شروع مسابقه ایستاده اند و باید با هم حرکت کنند. نقاط ضعف و قوت شما مکمل یکدیگر می‌شود و همین‌هاست که شما را جذب یکدیگر خواهد کرد. شما ازدواج نکرده اید که با یک آدم کامل رابطه برقرار کنید. بلکه باید در کنار هم به تکامل برسید.

 

پس کاملا طبیعی است که بین یک زوج صفت‌های شخصیتی وجود داشته باشد که همخوانی ندارند و در افکار و عقایدشان اختلاف‌نظر وجود داشته باشد. عشق و ابراز علاقه نیروی محرکی است که می تواند شما دو نفر را با همه تفاوت هایی که دارید به سازندگی وادارد.

 

نکاتی برای افزایش عشق و علاقه

1-از همین حالا که در شروع زندگی مشترک هستید، هدفی را انتخاب کنید و به آن پای‌بند باشید. یکی از این اهداف می‌تواند استقلال مالی باشد. هدف دیگر، ادامه تحصیل شما بعد از ثبات نسبی زندگی تان خواهد بود. چندی بعدممکن است این هدف به تربیت یک فرزند خوب تغییر کند. مهم این است که در هر مرحله از زندگی هدفی داشته باشید که با هم روی آن کار کنید. این هدف امروز برگزاری یک مراسم آبرومند عروسی است، فردا حفظ اقتصاد خانواده و در آینده داشتن فرزندان خوب و...

شوخ طبع باشید. زنانی که همسران جدی و عبوس دارند، خیلی وقت ها فکر می کنند همسرشان به آنها علاقمند نیست و از مصاحبت به آنها لذت نمی برد. پس در خود حس خوش‌خلقی و شوخ‌طبعی ایجاد کنید

 

 

2-هر کاری که برای پیشرفت کار همسرتان از دست شما برمی‌آید به او ارائه دهید. محبت فقط کلامی نیست. خانم ها به جز هدیه گرفتن و محبت شنیدن، دوست دارند در عمل ببینند که به آنها علاقمندید و برای پیشرفت و خوشبختی شان تلاش می کنید.

 

3-شوخ طبع باشید. زنانی که همسران جدی و عبوس دارند، خیلی وقت ها فکر می کنند همسرشان به آنها علاقمند نیست و از مصاحبت به آنها لذت نمی برد. پس در خود حس خوش‌خلقی و شوخ‌طبعی ایجاد کنید.

4-کسی انتظار ندارد کار شما و همسرتان هرگز به اختلاف کشیده نشود. به هر حال دعوا هم نمک زندگی است اما چرا شکایت‌ها و گله‌های مهم خود را «به آرامی» مورد بحث قرار ندهید؟ بدون داد و بیداد هم می توان مشکلات را حل کرد و با عشق پیش رفت.

5-قدردان باشید. یک تشکر ساده می تواند همسر شما را بی نهایت دلبسته کند. این که همسرتان بداند شما برای صرفه جویی های او، مهربانی هایش، رفتار خوبی که با خانواده تان دارد و همه چیز او قدردان هستید، می تواند زندگی تان را لطف و تازگی بدهد.

چگونه نشان دهید دوستش دارید؟

 

6-وقت‌شناس باشید و هر مطلب را در وقت خودش بیان کنید. گاهی اوقات بابت مساله‌ای که ناراحت هستید و سطح هیجان شما بالاست اگر در این زمان مساله را باز کنید، کار به دعوا ختم می‌شود و این یعنی وقت‌شناس نبودن!

7-بردبار و صبور باشید. هر گاه بخواهید به تنهایی قدم بردارید، می‌توانید هر جا که دوست داشتید قدم بگذارید ولی هنگامی که با یک نفر دیگر هستید قدم‌های شما باید با او هماهنگ باشد. مثلا شما اگر قرار است سفر بروید، به همسر خود احترام بگذارید و سفرتان را به جای مجردی، دو نفری کنید. چون بعد از عقد، شما در واقع یک خانواده هستید و این خانواده نباید پراکنده باشد.

8-آقایان اشتباهات خود را به سختی می‌پذیرند.اگر می‌خواهید رابطه‌ای سالم داشته باشید اشتباه خود را قبول کنید. وقتی کار خطایی انجام می‌دهید، آن را بپذیرید. به راحتی از آن نگذرید که انگار مشکل خاصی نبوده است و بهانه هم نیاورید.

9-مراقب سلامتی همسرتان باشید.

10-و از همه مهم تر، به او بگویید دوستت دارم. غرور نداشته باشید و فکر نکنید محبت را باید برای وقتی بگذارید که زیر یک سقف می روید. بذر محبت را امروز بکارید تا فردا درو کنید