سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عاشقی -3

صفحه خانگی پارسی یار درباره

کلید موفقیت

    نظر

هدف­داری

مقدمه

بی تردید هر کسی خواهان رشد و ترقی است و در زندگی خود اصولی انتخاب کرده و بر اساس آن­ها حرکت می کند اما بیشتر مواقع نمی داند چرا به نتیجه ­ای یا نتیجه­ی مطلوب نمی رسد؟ولی هیچ زمان از خود نمی­پرسد برای انجام این کار ویژه چه دلیلی دارم؟اصلا هدفم چیست؟اگر در انجام هر کاری هدف شفافی داشته باشیم ؛هیچ گاه دچار سرگردانی نمی­شویم.

 هدف چیست و داشتن آن چه ضرورتی دارد؟ یک هدف چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟ آیا هدف باید کمی باشد یا کیفی؟ چگونه می‌توان هدفی را انتخاب کرد؟ بعد از آن­که هدف خود را انتخاب کردیم، در ارتباط با آن لازم است چه کاری انجام دهیم؟ و ... .
در یک تعریف ، هدف وضعیتی است که می‌خواهیم در آینده داشته باشیم. اگر خود نتوانیم وضعیت‌مان را در آینده تعیین­کنیم،‌ ناچار محیط یا افراد پیرامون‌مان، وضعیتی را به ما تحمیل می‌کنند که چه بسا  آن وضعیت با ما سازگاری نداشته باشد. پس چه بهتر که خود ، هدف مطلوب‌مان را معلوم کنیم و به سمتش در حرکت باشیم.

ضرورت داشتن هدف

یکی از ضرورت‌های زندگی انتخاب هدف است که اگر آگاهانه انجام نشود، نا‌آگاهانه صورت خواهد گرفت. از آثار انتخاب هدف ، این است که تمرکز ذهنی را به همراه خواهد داشت. داشتن ذهنی متمرکز ، یکی از شرط‌های لازم برای موفقیت است. یک ذهن متمرکز قدرت تفکر و خلاقیت دارد و پر از انرژی است، بنابراین می‌تواند در مسایل کنکاش کند و اعماق آن­ها را ببیند. نقطه روبروی ذهن متمرکز ، یک ذهن آشفته است. با یک ذهن آشفته نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم و تمام انرژی‌مان صرف کارهای بیهوده می‌شود.

دلایل عدم موفقیت با یک ذهن آشفته

·         یک ذهن آشفته ، لبریز از ایده‌های گوناگون بوده که امکان­دارد با یکدیگر متضاد باشند. بنابراین پرداختن به یک ایده ، دیگری را خنثی می‌کند و هر دستاورد ، دستاورد دیگری را از بین می‌برد.

·         در یک ذهن آشفته ، یک خط فکری به صورت ممتد جریان ندارد. یک فکر می‌آید و بعد توسط فکری دیگر قطع می‌شود و پس از مدتی که شخص از مسیر اصلی فکری خود ، منحرف شد، به یاد می‌آورد و دوباره ذهنش را روی موضوع متمرکز می‌کند. برای رسیدن به گنج ، لازم است که زمین را تا رسیدن به آن حفر کنیم. کسی که ذهنی آشفته دارد، همانند جوینده‌ای است که پس از کندن چند وجب از خاک ، نقطه دیگری نظرش را جلب کرده و جهت کندن آن­جا ، از کارش دست می‌کشد.

·         در یک ذهن آشفته ، ارزش‌ها مرتب عوض می‌شوند، زیرا حاصل تجربه و فراست نبوده‌اند. شخص با یک ایده روبرو شده و آن را به عنوان ارزش می‌پذیرد. سپس با ایده دیگری روبرو می‌شود و آن را به عنوان ارزش جدید می‌پذیرد.

·         در یک ذهن آشفته، شخص نمی‌تواند از کارهایش دفاع کند، زیرا آن­ها را با معیار و دلیل محکم و روشن ، انتخاب نکرده­است.

·         کسی که یک ذهن آشفته دارد، ثبات شخصیت ندارد، بنابراین محیط بر او تاثیر می‌گذارد. با از دست دادن یک چیز کوچک ناراحت و اندوهگین می‌شود و با به­دست آوردن یک چیز کوچک غرق شادی وهیجانی می‌شود. و احساساتش کاذب می‌باشد.

·         از یک ذهن آشفته ، عمل نمی‌بینیم. بلکه یک‌سری ایده است که معمولا تا عملی ‌شدن فاصله زیادی دارند و امکان رسیدن به آن­ها نیست.

·         کسی که ذهنی آشفته دارد، قدرت اراده ندارد. داشتن اراده ، نیازمند ثبات است. تا زمانی به عهد خود پایبند می‌مانیم که اصل آن را پذیرفته باشیم و آن اصل، برایمان مهم و با ارزش باشد. وقتی که شخص ، قدرت ثبات را از دست داد، دیگر نمی‌تواند برسر پیمان خود باقی بماند.

·         کسی که دارای ذهنی آشفته است، توان تصمیم‌گیری ندارد و دائما از محیط و دیگران تأثیرپذیر است و در برابر آن­چه به او عرضه می‌شود از جمله تبلیغات، مغلوب است.

·         یک ذهن مشوش، نمی‌تواند انرژی‌هایش را حفظ کند بنابراین زود خسته می‌شود و با رسیدن به اولین نتایج و محصولات دست از کار می‌کشد و یا این ‌که نمی‌تواند خطاهای کار خود را پیدا کند، بنابراین دائما این خطاها را تکرار می‌کند.

·         کسی که دارای ذهنی آشفته است، در برابر مسایل، قدرت انتخاب و انعطاف را از دست می‌دهد.

 


دخترانیکهبابچهبهخانهبختمیروند+فیلم

    نظر
در یکی از سریال های ترکی شبکه جم کلاسیک داشتن فرزند برای دختران مجرد بالای 15سال کاملا عادی جلوه داده می شود.
فیلم هایی که در شبکه های ماهواره ای پخش می شود ضمن ترویج فساد و بی بندوباری، به روابط نامشروع زن و مرد دامن می زنند.

این روند تا جایی پیش رفته است که در یکی از سریال های ترکی شبکه جم کلاسیک داشتن فرزند برای دختران مجرد بالای 15سال کاملا عادی جلوه داده می شود.

در قسمتی از این سریال، زمانی که مرد مجردی نامزدش را به مادر خود معرفی می کند، در پاسخ به این سؤال مادر که "چرا نامزدت فرزند دارد" خطاب به مادر خود گفت: «پیلار! مجرد است. توی این مملکت دخترها از 15سالگی ممکن است بچه داشته باشند. دختر [مجرد] بدون بچه خیلی کم پیدا می شود!»

گفتنی است، شبکه های ماهواره ای در سریال ها و فیلم هایی که پخش می کنند با تبلیغ شیوه زندگی جوامع غربی حتی خیانت همسران به یکدیگر را امری موجه جلوه داده و در دید مخاطبین به عادی سازی آن می پردازند. تماشای مکرر فیلم های حاوی چنین مطالبی پس از گذشت زمانی نه چندان طولانی، برخی از نگرش ها و تفکرات مسموم را در اذهان مخاطبین تثبیت می کند و به مرور زمان موجب ایجاد تاثیراتی محسوس بر افراد و در پی آن بر پیکره فرهنگ و اعتقادات جامعه می شود.